Saturday, September 17, 2011

2011 punya cerita

Dah lama tk bukak Blog,sebab blom Ada cerita yg menarik..cm 2011 ni mcm2 cerita yg menarik,yg sedih,utk jd jln cerita aku..
Menarik cm perjln sebagai seorg chef,byk perubahan,menjadi Duta selma 2 bln bersama UOB CREADIT CARD N ASTRO..Tu yg bt aku sy dgn kerjaya aku..Mungkin betul kesabaran adalah segala2 nye..

Cerita sedih ,ckup byk utk tahun ini..pejlnan aku selama 6 tahun ,bersama dgn Bistro yg di anggap Rumah ke 2,akhir nye menjadi kenangan,apabila 1/7/2011 ,aku ditukarkn ke BQT ,frust dgn segala pengorbanan telah hilang mcm tu..

Pemergian bonda( Mak Uda) tercinta,bt selama2 nye adalah kesedihan ke 2 paling menyentap jiwa,..Arwah bonda mendpt kemalangan,arwah bonda hanya ceria seminggu selepas kemalangan,tp koma kembali,sehingga la menghembus nafas yg terakhir..al-fatihah bt arwah Mak uda..

Kesedihan ke 3-Sahabat,yg bertahun Dari tahun 1997,telah pergi bt selama2 nye,pd 14/9/2011,jam 11 mlm,akibat kemalangan jln raya,Bukit Raja,Arwah Mohamad Fauzi Zainal Abidin,kemalangan brsama adik bongsu beliau,yg turut meninggl dunia..1997 Kami naik dr bawah sbg chef,Arwah berjaya membawa diri ke Jepun,sehingga Menjadi chef kpd Tan Sri Anandhan Krishnan Maxis..Dan Sehingga Arwah membuka Catering..
Setinggi mn arwah pg,Arwah masih mengingat rakan2 yg pernah bersama dgn beliau,.Arwah sentiasa dtg utk bertanya khabr,setiap bulan aku disapa oleh Arwah utk bertanye khbar..Itu la Gee Lipas..pelat Utara yg tk pernah luntur,dgn lawak jenaka gelak arwah,,sentiasa merendah diri..Aku ckup kagum,dgn persahabatan yg ditunjuk oleh arwah,..Bayangkn setiap kli berjumpa,Ada saje gelak ceria antara aku n arwah,Ada cerita br,yg menjadi topik..Tk pernah aku dgr arwah mengeluh,aku sendiri pon tk mampu,itu la gee..Permergian Arwah bersama Adik beliau,memang sukar aku nk terima,bayangkn lidah kelu,mata kabur,bila mendapt berita pemergian beliau,air mata aku klur,gelap rs ,mcmn ,knp ,ape sbbnye .,tp itu la ketentuan Ilahi..Dr die kt dtg kpd die juga kt kembali..Hanye kenAngan persahabatan antara aku n Arwah
masih terpahat dlm jiwa ini,UTK SAHABAT KU GEE@ MUHAMAD FAUZI..TERIMA KASIHATAS PERSAHABATAN INI,AKU MAAF KN SEGALA KESALAHAN MU WAHAI SAHABAT,SEMOGA SHABAT DICUCURI RAHMAT ROH NYE DAN DITEMPT KN ORG2, BERIMAN..SAHABAT SELAMAT TINGGAL ...

No comments:

Post a Comment